“Ontdek je innerlijke krachten en de magie van de ademhaling. Kom uit je hoofd en in je lichaam. Voor rust en ontspanning in jezelf”

KinderYoga@School

Steeds meer bso’s, schoolbesturen, directies, leerkrachten en begeleiders zien de toegevoegde waarde van Mindfulness, KinderYoga en Coaching op school. 

Vrijwel alle leerkrachten doen hun werk met hart en ziel. De meeste kinderen leren met plezier nieuwe dingen en gaan graag naar school. Maar te veel kinderen en professionals in het onderwijs en in de pedagogiek ervaren stress: De onrust in de klas, gedragsproblemen en het doorlopende gevoel van ‘te veel’ nemen toe, terwijl de broodnodige innerlijke rust afneemt. De ‘aan-knop’ doet het wel, maar de ‘pauze-knop’ niet.

Goed onderwijs gaat niet alleen over kennisoverdracht, het gaat ook over kinderen beïnvloeden met belangrijke sociaal- en emotionele vaardigheden en de wijze waarop we met onszelf, elkaar en de wereld om ons heen omgaan. En daarom is KinderYoga@School een bewezen succes!

Hoe werkt KinderYoga@School?

KinderYogalessen

In de KinderYoga werken we met thema’s. Zodat we als het ware een yoga avontuur creëren en daarmee op creatieve manier in de belevingswereld van de kinderen komen. We werken met de 3 Yoga elementen; ademhalingsoefeningen, lichamelijke oefeningen en meditatie.

1. De KinderYogalessen worden afgestemd op de leeftijdsgroep.
2. De KinderYoga lessen zijn toegankelijk voor leeftijdsgroepen van groep 4 t/m groep 8.
3. Terwijl de kinderen bij de Yogales zijn, kan de juffrouw of meester juist even tijd voor zichzelf nemen. Een welverdiend en nodig moment om zelf rust te ervaren en energie weer op te laden.

Wat zijn de resultaten van KinderYoga@School?

Voor kinderen:
1. Kinderen ervaren stress reductie
2. Kinderen ontwikkelen positieve zelfbeeld- en mindset
3. Kinderen ontwikkelen weerbaarheid
4. Kinderen ervaren mentale gezondheid en balans
5. Kinderen ontwikkelen lichamelijke gezondheid
6. Eigen emotie regulering
7. Kinderen ervaren verbinding met zichzelf, anderen en de wereld om zich heen